کرونا ویروس با نام رسمی کووید-19 جزو یکی از بزرگترین خانواده های ویروسی است که از بیماری سرماخوردگی معمولی تا بیماری هایی شدیدتر مانند سارس و مرس را ایجاد می کند. ویروس کرونا به طور عمده در برخی پرندگان و داران شیوع پیدا می‌کرد، اما چندین نمونه شیوع در انسان ها نیز از انواع این ویروس در سال های گذشته وجود داشته است. با این حال ویروس جدید کرونا که از دسامبر 2019 با شیوع گسترده انسانی در شهر ووهان چین آغاز شد با نام کووید-19 شناخته می شود. این ویروس تاکنون به بیش از 190 کشور دنیا سرایت کرده است و آمار کرونا نشان می‌دهد که سرعت شیوع بالای آن سازمان جهانی بهداشت را وادار به اعلام وضعیت فوق العاده نموده است.

 

آمار کرونا در ایران و دیگر کشورهای جهان

در زمان های بحرانی مانند شرایط فعلی اطلاع از آمار و اخبار صحیح بسیار اهمیت پیدا می کند، لذا در این بخش قصد داریم با ارائه جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا ویروس در ایران و تمام کشورهای دنیا سهم خود را در اطلاع رسانی صحیح و جلوگیری از انتشار آمار و ارقام غیر رسمی ایفا کنیم. این اطلاعات کامل اخبار و آمار کرونا به صورت جدول آمار رسمی شهرهای ایران و جدول آمار جهانی کشورها می باشد.

 

آمار کرونا در ایران

بیماری کرونا در اولین موارد اعلام شده در ایران از شهر قم شروع شد، در ابتدا با فوت 2 نفر به علت بیماری حاد تنفسی در تاریخ 29 بهمن ماه 98 در بیمارستان کامکار قم که هیچ گونه شواهدی مبنی بر ابتلا به کرونا تایید نشد اما پس از آن در تاریخ 30 بهمن اولین ابتلای قطعی به کرونا ویروس جدید از سوی وزارت بهداشت گزارش شد.

 

شیوع ویروس کرونا

در اواخر ماه ژانویه ۲۰۲۰نوع تازه‌ای از ویروس شیوع پیدا کرد و باعث تدابیر امنیتی و بهداشتی شدید شد. ویروس کرونا ابتدا در چین و سپس در کشورهایی مانند آمریکا، عربستان، کره جنوبی، ویتنام و پاکستان شیوع پیدا کرد. ۳۱دسامبر ۲۰۱۹برای اولین بار کارکنان یک بازار مبتلا به این بیماری شدند یک روز بعد یعنی در ۱ژانویه ۲۰۲۰، مشخص شد که عامل شیوع این بیماری بازار عمده‌ی غذاهای دریایی و حیوانات زنده به اسم Huanan Seafood Wholesale در شهر ۱۱میلیون نفری ووهان بوده‌است. گفته می‌شود ویروس کرونا با خوردن گوشت جانورانی مثل مار و خفاش منتقل شده و در این بازار، مار و خفاش هم فروخته می‌شد، برای همین حکومت چین اولین‌کاری که کردند بستن این بازار بود. برای جلوگیری از انتقال این بیماری وحشتناک، شهر ووهان را قرنطینه کامل کردند و هرگونه ورود یا خروج از شهر را ممنوع کردند. بعد از آن در عرض نه روز چینیان بیمارستانی افتتاح کردند که از داخل اتاق‌ها در باز نمی‌شد و نوعی قرنطینه بود. این ویروس بعد از شیوع در این شهر در ماه بهمن به ایران رسید.


رزرو هتل اجاره ویلا و سوئیت کرونا ,ویروس ,آمار ,شیوع ,بیماری ,پیدا ,آمار کرونا ,ویروس کرونا ,کرونا ویروس ,شیوع پیدا ,جدول آمار منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

اجناس فوق العاده پخش لوازم آرایشی و بهداشتی در اردبیل و کل کشور آرمن طرح و نما etsyshop دانلود کلیپ جدید دانلود موسسه پژوهشگران جوان نانو خرید اینترنتی Learn#