یکی از متداول‌ترین روش‌های چاپ روی قوطی آلومینیومی ، چاپ افست می‌باشد. روش چاپ بر روی قوطی‌های آلومینیومی نسبت به ساختار قوطی به دو روش تقسیم بندی می‌شود.

چاپ ورقی با استفاده از پلیت‌های لیتوگرافی در قوطی‌های سه تیکه .

چاپ روی بدنه قوطی به روش چاپ افست خشک که از پلیت‌های پایه فلزی استفاده می‌شود . این روش برای قوطی‌های دو تکه استفاده می‌شود.

روش چاپ ورقی

تصاویر بر روی ورق‌های فلزی چاپ می‌شوند . فرایند تولید شامل پوشش و چاپ می‌باشد . مراحل تولید شامل پوشش سطح داخلی و سپس پوشش سطح خارجی و پس از آن چاپ و وارنیش می‌باشد و پس از همه مراحل برای خشک شدن مرکب از حرارت بالا استفاده می‌شود.

در این روش از رنگهای پوششی و متالیک و یا لایه‌های محافظ استفاده می‌شود.

چاپ مستقیم بر روی قوطی

بوسیله دستگاه‌های پرس ، ورق‌های رول آلومینیوم به شکل دایره بریده می‌شوند و سپس بوسیله قالب‌های فلزی طی چند مرحله به شکل قسمت پایینی قوطی‌های آلومینیومی تبدیل می‌شوند.

سپس این قوطی‌ها شسته می‌شوند و برای چاپ آماده می‌شوند. چاپ بوسلیه ماشین‌های بزرگی که می‌توانند به صورت مستقیم بر روی سطح قوطی چاپ کنند انجام

 http://www.printmag.ir/wp-content/uploads/2018/02/can-printing.jpg

می‌شود. معمولا این ماشین‌ها بین ۶ تا ۱۰ رنگ دارند . ابتدا کل رنگها بر سطح لاستیک چاپ می‌شوند و سپس لاستیک طرح را بر روی قوطی منتقل می‌کند. سرعت چاپ می‌تواند حدود ۱۲۰۰۰ قوطی در ساعت باشد. در این روش در بعضی از کارخانه‌ها ابتدا یک رنگ سفید بر روی قوطی چاپ می‌شود و سپس بقیه رنگ ها روی آن چاپ می‌شوند. در این روش تصویر با کیفیت تری تشکیل می‌شود. در این روش از کلیشه‌های پایه فلزی استفاده می‌شود .

برای تولید کلیشه‌های پایه فلزی از دو روش آنالوگ و یا دیجیتال می‌توان استفاده کرد که در روش دیجیتال در بیشتر کارخانه‌ها  از دستگاه‌های شرکت اس‌پی‌جی استفاده شود. در این دستگاه‌ها سطح کلیشه حکالی می‌شود و کلیشه‌ برجسته ساخته می‌شود. کلیشه‌های پایه فلزی به روش آبشور آماده می‌شوند.



چاپ و تبلیغات می‌شود ,قوطی ,می‌شوند ,استفاده ,فلزی ,قوطی‌های ,استفاده می‌شود ,پایه فلزی ,کلیشه‌های پایه ,آماده می‌شوند ,شامل پوشش ,فلزی استفاده می‌شود منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

یدکی مارکت ادبی به سرزمین خرید خوش آمدید دانلود آهنگ ایرانی ، دانلود فیلم خارجی تابناک