چگونه یک شعار تبلیغاتی جذاب بنویسیم؟
شعار پیامی متحدکننده است که می تواند بازگو کننده هویت شرکتتان باشد. ذات کوتاه و جذاب بودن آن باعث میشود مشتریان همیشه آن را به خاطر بسپارند. خیلی مهم است که شعاری جالب و پر مفهوم برای بیزنس خود انتخاب کنید.
در زیر به ۸ نکتهای اشاره میکنیم که کمکتان میکند بهترین و برانگیزانندهترین شعار را برای کار و تجارتتان انتخاب کنید.
شعار تبلیغاتی هر چه کوتاه تر باشد بهتر است
شعارتان نباید بیشتر از یک جمله باشد و در بیشتر موارد حتی اگر یک عبارت باشد بهتر است. هرچه شعارتان کوتاهتر باشد، راحتتر به خاطر سپرده میشود. جذابترین قسمت کارتان را در چند کلمه ساده و روان برجسته کنید (بین پنج تا ده کلمه).
شعار تبلیغاتی باید ارجینال باشد
بد نیست که از تبلیغات و شعارهای موجود الهام بگیرید اما سعی نکنید از شعاری که تا الان موفق بوده است تقلید کنید. چرا باید کسی جذب چیزی تقلیدی شود؟ حتی ممکن است وارد دردسرهای رعایت نکردن کپیرایت شوید. خاص و جذاب بودن هم مطمئنتر است هم هوشمندانهتر.
شعار تبلیغاتی باید واقعبینانه باشد
وعدهای که نتوانید به آن عمل کنید ندهید. ایده خوبی نیست که شعار دهید «ارزانتر از همهجا» وقتی نمیتوانید آن را اجرا کنید (همیشه این احتمال وجود دارد که کسی قیمتهایش را پایینتر از شما بیاورد). در ادعاهایتان صادق باشید و اغراق نکنید.
شعار تبلیغاتی تان باید شعرگونه باشد
به شعارتان به عنوان یک بیت شعر نگاه کنید. ریتم و جریان خوب شنیدن و به زبان آوردن آن را جذابتر میکند. ریتم و تکرار کلمات همآوا میتواند شعارتان را در ذهنها ماندگارتر کند.
شعار تبلیغاتی تان باید قابل خواندن باشد
از زبانی مبهم و سردرگمکننده برای شعارتان استفاده نکنید. از جملات معلوم و دستور زبانی درست استفاده کنید. جمله معلوم ساختاری است که انجامدهنده عمل است نه اینکه فعل به نسبت داده شود. مطمئناً شعار اگر به حالت مجهول نوشته شود آن اندازه جذاب نخواهد بود.
شعار تبلیغاتی تان باید قابل گفتن باشد
شعارتان را بلند بگویید. چطور شنیده میشود؟ آیا روان به زبان میآید یا گفتنش سخت است؟ شعارتان نه تنها باید راحت خوانده شود، بلکه باید راحت و روان بر زبان جاری شود.
شعارهای تبلیغاتی باید بر سود مشتری تمرکز داشته باشد
تقریباً همه شعارهای موفق حاوی دلیلی هستند که چرا مشتری باید بخواهد آن بیزنس را انتخاب کند. مثلاً Burger King میگوید، «هر طور دوست داری سفارش دهید»، State Farm میگوید، «مثل یه همسایه خوب» و DeBeers میگوید، «الماس برای همیشه». همه این شعارها توجه را به سمت فایده اصلی که مشتری از انتخاب آن محصول یا بیزنس میبرد، میکشانند: قابلیت تغییر، صمیمیت و دوام. شما میتوانید حتی با یک عبارت ساده چیزی که باعث جذابیت شرکتتان میشود را بیان کنید.
شعار تبلیغاتی تان باید خندهدار نباشد
شوخطبعی می تواند راهی موثر برای بهیادماندنی شدن شعارتان شود اما باید مراقب باشید. برای برندهایی مثل 7Up با شعار «7UP را مال خودتان کنید» خیلی راحت ممکن است جوک بسازند اما شناختهشده بودن و پیشینه قوی آن جلویش را میگیرد. اما اگر نمیدانستید 7Up چیست و تبلیغ آن را در تلویزیون ندیده بودید، چیز زیادی از شعار آن عایدتان نمیشد. برندهای کوچکتر و جدیدتر بهتر است شعارهایی را انتخاب کنند که توصیفی و جدیتر باشد.
نتیجه
یک شعار خوب میتواند جذابیت و حضور برند شما را پررنگتر کند اما یک شعار بد مشتریان احتمالیتان را سردرگم خواهد کرد. با رعایت نکاتی که در بالا به آنها اشاره شد، شعاری برای برندتان انتخاب کنید که در خاطرهها ماندگار شود
برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید
سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید
.
چاپ و تبلیغات شعار ,تبلیغاتی ,شعارتان ,جذاب ,مشتری ,سایت ,شعار تبلیغاتی ,تبلیغاتی باید ,انتخاب کنید ,سایت شهر24 ,باید راحت منبع
درباره این سایت